Spreker


Online marketing

Spreker Jan-Willem van den Akker tijdens  'De Kracht Van Netwerken' in Theater Markant in Uden

Het bedrijfsleven is nog niet helemaal ingespeeld op de marketingontwikkelingen op het internet. Iedereen weet wel dat je op het internet zichtbaar moet zijn maar er is meer dan alleen een eigen site.

Vaak krijgen we te horen "joh, wij worden hartstikke goed gevonden, we hebben wel duizenden visits op onze pagina". Dan stellen we slechts één vraag : weet je ook wie die bezoekers zijn van je website? Hoe stel je   jouw doelen? Hoe ga je die bereiken en hoe zet je online marketing hiervoor in?

Er is veel meer uit te halen en hoe kun je nu echt effectieve leads genereren. Op het gebied van Online Marketing en Social Media heeft Jan-Willem genoeg te vertellen.  "Hoe kun je content zo effectief mogelijk delen   zodat er leads uit volgen" is één van zijn speerpunten.

Social media

Iedereen kent wel de Social Media kanalen zoals Facebook, Instagram, Snapchat, X, TikTok en LinkedIn. Het begon in Nederland feitelijk met Hyves en inmiddels is dat al lang geleden overleden. De ontwikkeling van Social Media gaat maar door. Hoe moet je nu omgaan met Social Media? Hoe kan ik het monitoren en hoe zit dan met SEO? Social Media is een middel en geen doel? Daarop geeft jij antwoorden, tips en tricks tijdens zijn lezingen. Omdat Jan-Willem veel combinaties weet te leggen met allerlei internetmarketing wordt hij regelmatig als spreker uitgenodigd op businessevents. Een volle zaal inspireren op energieke wijze is een garantie!

Geschiedenis van de Popmuziek

Als muzikant krijg Jan-Willem vaak de vraag: "Naar welke muziek of artiest luister je nu zelf?" Dat is bij hem niet zo moeilijk. Als kind luisterde hij al naar muziek van Bob Dylan en Neil Young. Maar ook The Band en The   Beatles draaide hij op zijn pick-upje.

En dat, ondanks dat Van den Akker groot werd gebracht met muziek van o.a. Bach, Beethoven en Mozart. Muziek uit de 'sixties' ja dat is het voor  hem ondanks dat hij die periode nauwelijks heeft meegemaakt.

De jaren zestig waren zeer invloedrijk in de geschiedenis van de popmuziek. Welke artiesten en bands waren hier verantwoordelijk voor? Van folk, rock, country en psychedlia iedere stroming had zo zijn eigen helden.

De opkomst van meerdaagse popfestivals zoals 'Monterey Pop' in 1967 en het legendarische 'Woodstock' in 1969 zullen in deze lezing zeker de revue passeren.

'Historische sportmomenten'

Als voormalige sporter heeft Jan-Willem diverse hoogtepunten gekend in de tennis en hockeysport. Het onderwerp 'historische sportmomenten' is dan ook op zijn lijf geschreven. Prachtige verhalen over bijzondere momenten uit het voetbal, tennis, hockey en schaatsen.

Denk daarbij aan een legendarische tenniswedstrijd of de voetbalwedstrijd die ons land bijna in rep en roer bracht.

Kies bij een boeking de gewenste sport, en laat jouw gasten onderdompelen in de sportgeschiedenis.

'Mijn kind & Social Media'

Op middelbare scholen dreigt er een enorme kloof te ontstaan op het gebied van Social Media. Ouders en docenten zijn vaak niet op de hoogte waar de 'kids' van nu zich profileren. De jeugd Instagramt, Snapt en Whatsappt er tegenwoordig op los. Jongeren zijn snel vaardig geworden met de verschillende sociale media.

Er is meer dan Facebook welke kanalen zijn 'hot en not'. Contact met vrienden gaat via deze middelen. De social Media schrijftaal bestaat tegenwoordig slechts uit tekens en is zelden nog te begrijpen. Bij ouders roept dit vragen op. Hoe zorg ik ervoor dat social media gebruik leuk én veilig is? Hoe pak ik dat thuis aan? Is dit te monitoren

Antwoord op al deze vragen krijgt je tijdens een presentatie over social media!

Colleges

Jan-Willem is docent online marketing en businesscoach bij Fontys Hogeschool (minor ondernemerschap). Tevens is Jan-Willem te vinden als gastdocent op diverse andere scholen. Marketing en Communicatie veranderen bij wijze van spreken iedere dag. Juist de 'online' activiteiten in het bedrijfsleven is op dit moment de toekomst. Door de snelle veranderingen op dit gebied is het in het onderwijs vaak lastig dit bij te houden.

Bij o.a. Avans Hogeschool, HAN en Van Maerlant geeft hij een aantal gastcolleges hierover, om zo studenten een inzicht te geven wat ze 'straks' gaan ervaren in het bedrijfsleven. Tevens is Jan-Willem vaak betrokken als externe examinator bij examens van studenten.

Juist het motiveren en stimuleren van studenten op het gebied van Marketing & Communicatie geeft hem enorm veel voldoening.

Mijn gegevens
Hier kunt u eventueel aangeven waarover het gaat.
Privacy
Door dit formulier te versturen geeft u ons toestemming voor het gebruik van de ingevulde gegevens voor het doel waarvoor deze in dit formulier worden gevraagd. U heeft natuurlijk het recht uw toestemming weer in te trekken.
Om spam tegen te gaan gebruiken we reCAPTCHA. De Google privacyvoorwaarden en servicevoorwaarden zijn van toepassing.